Využívanie ochrannej známky konkurenciou v rámci PPC reklamy

Využívanie ochrannej známky konkurenciou v rámci PPC reklamy

Čoraz väčšia časť inzercie sa presúva do online prostredia. Jedným z jej najefektívnejších nástrojov je tzv. pay-per-click reklama (PPC). Ide o reklamu založenú na kliknutiach, kedy klient neplatí za samotné zobrazenie reklamy, ale za jednotlivé kliknutia.

Predstavte si, že ste vybudovali úspešnú firmu a na ďalší rast používate práve PPC reklamu. Logo a označenie vám chráni ochranná známka (OZ). Časom spozorujete, že pri zadaní názvu vašej spoločnosti vám prehliadač nájde konkurenciu. Ako to je možné? Je pravdepodobné, že konkurenčná spoločnosť využíva označenie vašej firmy na svoju vlastnú propagáciu.

Je taký postup konkurenta v poriadku? Práve tomu sa venoval súdny dvor Európskej únie (SDEÚ). Ten vyslovil, že na zvýšenú ochranu OZ (označenie) je potrebné disponovať dobrým menom.

Kedy má známka dobré meno? „Ochranná známka má predovšetkým vtedy dobré meno, keď má veľmi výrazný a presvedčivý imidž, ktorý u spotrebiteľa vyvoláva predstavu pozitívnej osobitosti tovaru.“ Takto to vymedzil Úrad priemyselného vlastníctva.

Pri posudzovaní, či má OZ dobré meno, sa hľadí hlavne na podiel známky na trhu, dĺžku jej používania a územný rozsah. Ak sa to firme podarí dokázať, je to pre ňu dobrá správa.

Záver SDEÚ je v tomto prípade jasný. Využívanie označenia konkurencie v rámci PPC reklamy na vlastnú propagáciu nie je v poriadku. Označuje sa to ako free-riding, či parazitovanie. Ak k tomu dochádza a vaša známka (ktorou si chránite označenie) disponuje dobrým menom, môžete sa efektívne brániť a zabrániť konkurencii využívať vaše označenie v rámci PPC reklamy.

Ostatné články

Ako sa zorientovať vo VC/PE skratkách a prežiť vyjednávanie s investorom

Ako sa zorientovať vo VC/PE skratkách a prežiť vyjednávanie s investorom

Venture capital zmluvy (alebo keď fond investuje do IT firmy) bývajú plné cudzích pojmov a skratiek. SHA, SPA, MRR, MVP, DD, Term Sheet, Data Room, Tag Along, Drag Along, Liquidation Preference. Úprimne, aj my právnici máme niekedy problém sa v nich zorientovať.  Prečo sa používajú skratky? Podľa teórie, skratka je…

Nová úprava ochrany spotrebiteľa sprísňuje podmienky zverejňovania recenzií

Nová úprava ochrany spotrebiteľa sprísňuje podmienky zverejňovania recenzií

Úpravu ochrany spotrebiteľa čakajú nasledovné zmeny: Koniec zavádzania spotrebiteľa Návrh má za cieľ znížiť špekuláciu obchodníkov, ktorí prispievajú k dvojakej kvalite výrobkov. Ako? Po novom sa medzi klamlivé obchodné praktiky zavádza marketing dvojitej kvality. Zákon v praxi bude teda zakazovať prezentovať tovar ako identický s tovarom uvádzaným na trh v…

Napíšte partnerovi
kancelárie

Klientom zvyčajne odpovedáme do 24 hodín

Táto stránka je chránená sytémom reCAPTCHA od Google s ochranou súkromia a podmienkami používania.
MATHISON

Napíšte nám