Využívanie ochrannej známky konkurenciou v rámci PPC reklamy

Využívanie ochrannej známky konkurenciou v rámci PPC reklamy

Čoraz väčšia časť inzercie sa presúva do online prostredia. Jedným z jej najefektívnejších nástrojov je tzv. pay-per-click reklama (PPC). Ide o reklamu založenú na kliknutiach, kedy klient neplatí za samotné zobrazenie reklamy, ale za jednotlivé kliknutia.

Predstavte si, že ste vybudovali úspešnú firmu a na ďalší rast používate práve PPC reklamu. Logo a označenie vám chráni ochranná známka (OZ). Časom spozorujete, že pri zadaní názvu vašej spoločnosti vám prehliadač nájde konkurenciu. Ako to je možné? Je pravdepodobné, že konkurenčná spoločnosť využíva označenie vašej firmy na svoju vlastnú propagáciu.

Je taký postup konkurenta v poriadku? Práve tomu sa venoval súdny dvor Európskej únie (SDEÚ). Ten vyslovil, že na zvýšenú ochranu OZ (označenie) je potrebné disponovať dobrým menom.

Kedy má známka dobré meno? „Ochranná známka má predovšetkým vtedy dobré meno, keď má veľmi výrazný a presvedčivý imidž, ktorý u spotrebiteľa vyvoláva predstavu pozitívnej osobitosti tovaru.“ Takto to vymedzil Úrad priemyselného vlastníctva.

Pri posudzovaní, či má OZ dobré meno, sa hľadí hlavne na podiel známky na trhu, dĺžku jej používania a územný rozsah. Ak sa to firme podarí dokázať, je to pre ňu dobrá správa.

Záver SDEÚ je v tomto prípade jasný. Využívanie označenia konkurencie v rámci PPC reklamy na vlastnú propagáciu nie je v poriadku. Označuje sa to ako free-riding, či parazitovanie. Ak k tomu dochádza a vaša známka (ktorou si chránite označenie) disponuje dobrým menom, môžete sa efektívne brániť a zabrániť konkurencii využívať vaše označenie v rámci PPC reklamy.

Ostatné články

Nové povinnosti voči Obchodnému registru

Nové povinnosti voči Obchodnému registru

Obchodný register dostupný na internete (orsr.sk) má novú funkciu – pri výpise konkrétnej firmy zobrazuje rôzne symboly pri menách jednotlivých fyzických osôb alebo aj spoločností (ktoré sú spoločníkmi). Uvidíte zelenú fajku alebo červený krížik, prípadne dve osoby vedľa seba. Čo to znamená? Doposiaľ sa pri zápise do Obchodného registra vyžadovalo…

Zmeny pri prevode väčšinového podielu s.r.o.-čky

Zmeny pri prevode väčšinového podielu s.r.o.-čky

Od júla 2022 nadobudne účinnosť zákon o riešení hroziaceho úpadku, podľa ktorého bude prevod väčšinového obchodného podielu nadobúdať účinok už doručením zmluvy o prevode spoločnosti. Táto úprava nepriamo novelizuje ustanovenia Obchodného zákonníka. Aktuálne je pri prevode obchodného podielu potrebné predkladať obchodnému registru okrem iných dokumentov súhlas správcu dane, prípadne vyhlásenie…

Napíšte partnerovi
kancelárie

Klientom zvyčajne odpovedáme do 24 hodín

Táto stránka je chránená sytémom reCAPTCHA od Google s ochranou súkromia a podmienkami používania.
MATHISON