Právne okienko: Panika okolo WhatsApp sa Slovenska netýka

Právne okienko: Panika okolo WhatsApp sa Slovenska netýka

Používatelia populárnej aplikácie WhatsApp vo svete húfne migrujú ku konkurentom. Dôvodom je obava zo zdieľania osobných dát z aplikácie s jej materskou firmou Facebook. Začiatkom roka totiž aplikácia oznámila zmenu obchodných podmienok, ktorá umožňuje technologickému gigantu získavať vaše osobné údaje aj z aplikácie WhatsApp.

Slováci však môžu zostať pokojní, hlavné zmeny v ochrane údajov sa nás totiž netýkajú. V tomto prípade zapracovalo európske kladivo na osobné údaje GDPR. Z opatrnosti pred hroziacimi pokutami Facebook zmenu podmienok vo WhatsAppe v rámci EÚ zatiaľ neuplatnil. Používatelia v iných krajinách však stoja pred drastickou voľbou – buď schváliť zdieľanie svojich údajov s Facebookom, alebo prestať aplikáciu používať úplne. WhatsApp im totiž nedá na výber. Pri nesúhlase so zmenou podmienok umožní používateľom jediný krok – odinštalovať aplikáciu. Pre celosvetovú kritiku Facebook preložil začiatok platnosti nových podmienok z tohto mesiaca na máj. Imidžu aplikácie to však, zdá sa, príliš neprospelo. Mnohí používatelia sa obávajú, že nové podmienky prelomia veľké tabu a Facebook bude mať prístup k súkromným správam, ktoré si cez WhatsApp posielame. Firma však tieto obavy razantne poprela a potvrdila, že správy budú naďalej dvojito šifrované a k ich obsahu sa WhatsApp ani Facebook nedostanú. O aké informácie teda presne pri zmene podmienok ide?

Facebook sa po novom dostane k údajom, ktoré vypĺňate pri registrácii na WhatsApp, najmä k vášmu telefónnemu číslu, IP adrese, k dátam o transakciách a k ďalším údajom, ktoré máte v zariadení zosynchronizované s aplikáciou, napr. k zoznamu kontaktov alebo informáciám o polohe.

Dôvod zmeny je celkom prozaický. Facebook síce deklaruje, že mu ide o podporu bezpečnosti, zlepšovanie softvérovej infra­štruktúry, boj proti spamu či o zlepšenie po­užívateľského komfortu, no faktom zostáva, že zmeny pomôžu aj lepšie cieliť reklamu naprieč platformami sociálnych sietí, ktoré pod Facebook spadajú. Jej dosah sa rozšíri aj na po­užívateľov WhatsAppu a informácie z aplikácie vie firma použiť na zobrazenie relevantnej reklamy na Instagrame či Facebooku a vydolovať tak vyšší zisk.

Zdroj: https://www.nextech.sk/a/Panika-okolo-WhatsApp-sa-Slovenska-netyka 

Ostatné články

Ako sa zorientovať vo VC/PE skratkách a prežiť vyjednávanie s investorom

Ako sa zorientovať vo VC/PE skratkách a prežiť vyjednávanie s investorom

Venture capital zmluvy (alebo keď fond investuje do IT firmy) bývajú plné cudzích pojmov a skratiek. SHA, SPA, MRR, MVP, DD, Term Sheet, Data Room, Tag Along, Drag Along, Liquidation Preference. Úprimne, aj my právnici máme niekedy problém sa v nich zorientovať.  Prečo sa používajú skratky? Podľa teórie, skratka je…

Nová úprava ochrany spotrebiteľa sprísňuje podmienky zverejňovania recenzií

Nová úprava ochrany spotrebiteľa sprísňuje podmienky zverejňovania recenzií

Úpravu ochrany spotrebiteľa čakajú nasledovné zmeny: Koniec zavádzania spotrebiteľa Návrh má za cieľ znížiť špekuláciu obchodníkov, ktorí prispievajú k dvojakej kvalite výrobkov. Ako? Po novom sa medzi klamlivé obchodné praktiky zavádza marketing dvojitej kvality. Zákon v praxi bude teda zakazovať prezentovať tovar ako identický s tovarom uvádzaným na trh v…

Napíšte partnerovi
kancelárie

Klientom zvyčajne odpovedáme do 24 hodín

Táto stránka je chránená sytémom reCAPTCHA od Google s ochranou súkromia a podmienkami používania.
MATHISON

Napíšte nám