Nový proces likvidácie spoločností – pripomenutie najdôležitejších zmien

Od 1. 10. 2020 vstúpila do účinnosti veľká novela obchodného zákonníka. Radou zmien prešla aj úprava procesu likvidácie firiem. Pripomíname najpodstatnejšie zmeny, ktoré zo sebou prináša.
Ešte pred začatím samotnej likvidácie musí byť do notárskej úschovy zložený preddavok na úhradu odmeny a výdavkov likvidátora vo výške 1 500 EUR. Má sa tak predísť situáciám, kedy hodnota majetku spoločnosti nebola dostatočná na úhradu týchto výdavkov.
Likvidátor je podľa nového postupu povinný vyhotovovať zoznam majetku a základný zoznam prihlásených pohľadávok, ktoré budú uložené v zbierke listín spoločnosti.
Podľa novej úpravy, likvidáciu možno ukončiť najskôr šesť mesiacov po oznámení o vstupe spoločnosti do likvidácie. Uvedená lehota sa môže predĺžiť až na 12 mesiacov v prípade, ak má firma ku dňu zostavenia účtovnej závierky a konečnej správy daňový nedoplatok, alebo ak sa u nej vykonáva daňová kontrola.
Dodávame, že likvidácie začaté do 30. 9. 2020 sa spravujú pôvodnou právnou úpravou.
Ostatné články
Prehľad konsolidačného balíka 2025
Hlavné opatrenia vlády Zvýšenie zdravotného odvodu o +1 % (zamestnanci aj zamestnávatelia). Vyššie minimálne odvody pre živnostníkov (SZČO). Úpravy DPH – zdraženie vybraných potravín a tovarov z 19% na 23 % sadzby DPH Škrty vo výdavkoch štátu a samospráv - znižovanie obecných / mestských podielov z 55,1 % → 53…
Správa o Stave Digitálneho desaťročia 2025
Európska komisia zverejnila správu o stave Digitálnej dekády 2025. Hodnotenie ukazuje mierny pokrok Slovenska, no zároveň viaceré výzvy: Kľúčové zistenia pre Slovensko: Digitálne zručnosti: Slovensko pod priemerom EÚ; chýbajú pokročilé zručnosti a vyššia účasť žien v IT. Infraštruktúra: zlepšenie v prístupe k vysokorýchlostnému internetu, no výrazné regionálne rozdiely a byrokratické…

