Je možné registrovať ochrannú známku na zvuk otvárania plechovky?

Nemecká spoločnosť vyrábajúca šumivé nápoje požiadala Úrad Európskej únie pre duševné vlastníctvo (EUIPO) o zápis ochrannej známky v audio formáte. EUIPO jej požiadavke nevyhovel. Podľa EUIPO, kombinácia zvuku otvorenia plechovky, ticha po otvorení plechovky a následné šumenie bubliniek v trvaní približne deväť sekúnd nemá dostatočnú rozlišovaciu spôsobilosť.
Konanie pokračovalo na všeobecnom súde EÚ, ktorý potvrdil argumentáciu EUIPO. Okrem iného uviedol, že pre účely zápisu ochrannej známky je nevyhnutné, aby zvukové označenie malo určitú rezonanciu. To znamená, že spotrebiteľ považuje a vníma zvuk ako špecifický a vie ho priradiť ku konkrétnemu výrobku/spoločnosti.
V tomto prípade bol zvuk považovaný len za technický a funkčný prvok. EUPIO tak ochrannú známku nemeckej spoločnosti neudelil.
Ostatné články
Ako sa zorientovať vo VC/PE skratkách a prežiť vyjednávanie s investorom
Venture capital zmluvy (alebo keď fond investuje do IT firmy) bývajú plné cudzích pojmov a skratiek. SHA, SPA, MRR, MVP, DD, Term Sheet, Data Room, Tag Along, Drag Along, Liquidation Preference. Úprimne, aj my právnici máme niekedy problém sa v nich zorientovať. Prečo sa používajú skratky? Podľa teórie, skratka je…
Nová úprava ochrany spotrebiteľa sprísňuje podmienky zverejňovania recenzií
Úpravu ochrany spotrebiteľa čakajú nasledovné zmeny: Koniec zavádzania spotrebiteľa Návrh má za cieľ znížiť špekuláciu obchodníkov, ktorí prispievajú k dvojakej kvalite výrobkov. Ako? Po novom sa medzi klamlivé obchodné praktiky zavádza marketing dvojitej kvality. Zákon v praxi bude teda zakazovať prezentovať tovar ako identický s tovarom uvádzaným na trh v…