Fail report

Middle east IT scaleup vstupuje na SK trh a potrebuje advokátov pre investičné kolo.
Do transakcie vás odporučí klient z rovnakého industry a dá na vás husté odporúčania.
Poznáte to - máte telco s prospectom, vonku svieti slnko a vy viete, že dnes je to váš deň.
Všetko ladí, biznisovo aj ľudsky, vymieňate si vtipy - you are fucking killing it! GoPro & RedBull, Spotify & Uber, párok & kremžská horčica. Toto musí fungovať!
Je to ten ukážkový prospect call, ktorý máte chuť nahrať a púšťať kolegom na školení:
- skúsenosti - checked,
- referencie - checked,
- business approach - checked,
- tím - checked,
- chémia - checked.
Rozlúčite sa s tým, že toto bude jeden vydarený deal (aj Eve Schin Majdúchovej som hneď zavolal, aby sme sa pripravili na ďalšiu transakciu).
O dva dni vám príde mail, že ďakujú, ale vybrali si inú kanceláriu. Auč.
Dobre poznám náš sales cycle aj conversion rate nových dealov. V posudzovaní biznis príležitostí mávam triezvy a rezervovaný prístup.
Doteraz sa mi ale tri krát stalo, že som super-nadšený odchádzal od silného prospectu s tým, že máme nový deal. 100% positive.
Tretí krát, čo sme ho nezískali.
Nie je z toho žiadna lesson learned.
Je to len fail report.
Ostatné články
Ako sa zorientovať vo VC/PE skratkách a prežiť vyjednávanie s investorom
Venture capital zmluvy (alebo keď fond investuje do IT firmy) bývajú plné cudzích pojmov a skratiek. SHA, SPA, MRR, MVP, DD, Term Sheet, Data Room, Tag Along, Drag Along, Liquidation Preference. Úprimne, aj my právnici máme niekedy problém sa v nich zorientovať. Prečo sa používajú skratky? Podľa teórie, skratka je…
Nová úprava ochrany spotrebiteľa sprísňuje podmienky zverejňovania recenzií
Úpravu ochrany spotrebiteľa čakajú nasledovné zmeny: Koniec zavádzania spotrebiteľa Návrh má za cieľ znížiť špekuláciu obchodníkov, ktorí prispievajú k dvojakej kvalite výrobkov. Ako? Po novom sa medzi klamlivé obchodné praktiky zavádza marketing dvojitej kvality. Zákon v praxi bude teda zakazovať prezentovať tovar ako identický s tovarom uvádzaným na trh v…